torsdag 26 november 2009

Tider kryper fram....

Tiden kryper fram och jag känner mig bara mindre och mindre gravid ju längre tiden går....

Nu har jag inga ömmade bröst, mår inte speciellt illa, (kan känna lite "åksjuke" illamående, men vet inte om det är för att jag är gravid, eller bara för att jag är så trött på jobbet och så gärna vill vara gravid....) och har inte märkt av det minsta att jag kissar oftare än förut..... Inget alltså.

Lite rundare om magen, men kan också bero på att jag slutat träna för att jag är så rädd för att det kan påverka. Jag VET att man ska försöka leva som vanligt. Men då tänker jag... om jag går till gymet och jag sen skulle få en blödning så skulle jag anklaga mig själv så mycket. Jag väntar och rådfrågar läkaren på tisdag, när vi förhoppningsvis ser ett hjärta ticka!

Igår julpyntade jag, jag har fått extremt mycket julkänslor sedan jag plussade. Julen för mig har alltid varit familj och under alla året av kämpande har julen blivit lite jobbig. Men nu vill jag pynta och lyssna på julmusik på högsta volym, med snöflingorna virvlande utanför fönstren... Det där värsta slemmiga myset... ; )

Imorgon åker jag och H. till Skövde, där tar vi en hotelnatt och bara myser med varandra. På lördag morgon åker vi och hämtar vår nya familjemedlem!



2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får ett bra besked på tisdag!

    Lycka till med er guldklimp - och nu menar jag den söta valpen! Jag är riktigt avundsjuk, vår Berner är 4,5 år, världens gulligaste, men visst är det något speciellt med små valpar. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Pi! Jag var inne på din sida och läste om vad som hänt er. Jag vet inte vad jag ska säga, jag tycker det är så orättvist!

    Ja, det ska bli jätte mysigt med en ny familjemedlem. Lite nervöst, men det hör väll till... :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera