tisdag 3 november 2009

Ruvdag 13

Jag ringde till barnmorskorna idag på akademiska sjukhuset i uppsala och sa att jag trodde att jag kunde vara överstimulerad, då min mage är så svullen och öm.

Dem trodde dock inte så var fallet, då jag inte har några problem att sova, äta eller dricka. Eller helt enkelt fungera normalt. Det kan helt enkelt vara så att äggstockarna fortfarande är svullna sedan behandligen. Men dem har ju inte vara svullna sedan behandligen, utan detta kom ju i lördags... Hon sa att om jag testar positivt på söndag så får svullnaden sin naturliga förklaring. Det är nämligen ganska vanligt att man blir svullen precis i detta skede om jag nu är gravid.

Åh, vad ARG jag är på henne nu. Nu börjar jag ju hoppas och tro. Innan hon sa detta, har jag gått in med inställningen att det kommer misslyckas. Kan tyckas dumt, jag vet. Men det posiktiva med det är att jag inte kommer blir LIKA ledsen, det kommer förhoppningsvis inte göra LIKA ont, om jag inte har några förhoppningar. Men nu HAR jag förhoppningar.

Självklart sa inte barnmorkan att hon trodde jag var gravid, utan hon sa att OM jag testade positivt på söndag kunde det bero på det. Men att vi kan inget veta fören då. Men då säger hon faktist att jag faktiskt KAN ha ett grav. symtom.....

Jag kommer bli ledsen denna gången också.... Det kommer göra så satans ont denna gången också!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    jag hoppas att det går vägen denna gång :-)

    kram
    i
    - en tjej som också går på Akademiska

    SvaraRadera
  2. Tack! : )

    Håller du på med IVF där också?

    Kram

    SvaraRadera