tisdag 24 november 2009

Spända brösten är som bortblåsta.....

Idag är det en vecka kvar till vårt första ultraljud. Spännande men så nervöst

Idag vaknade jag upp och mina ömma bröst var som bortblåsta. Jag blev självklart jätte nervös och googlade detta och läste att det kan betyda MF. Jag fick värsta klumpen i magen och det var första gången jag verkligen blev riktigt rädd över att vi inte skulle se ett hjärta. Jag vet inte hur jag skulle ta det. Jag orkar inte gå igenom allt detta igen. Jag orkar inte!

Jag ringde till akademiska sjukhuset i uppsala och pratade med en barnmorska. Hon sa att så här tidigt behöver jag inte bli orolig. I vanliga fall, såna som blir gravid "normalt", får man inte gravsymtom så här tidigt, så som spända bröst. Att vi får det beror på att vi har fått så mycket hormoner i kroppen.

Jag skrev även på villhabarn.com och frågade och en tjej har svarat att hon hade exakt likadant, men ändå såg ett litet hjärna ticka. Nu är hon i v. 25 :)

Trots det är jag nervös och det känns som jag har en lång vecka framför mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar