torsdag 5 november 2009

Ruvdag 14 och 15

Igår, ruvdag 14, kom mensverken, jag vaknade med den och den påminde mig om att jag inte ska hoppas för mycket. Magen var ordentligt svullen under dagen och jag kände mig helt enkelt ful och fet.....

Idag, ruvdag 15, är mensverken där igen, från och till. Molande, inte jätte stark värk, dock där! Svullnaden på magen har gått ner... jag vet inte vad jag ska tycka om det. Skönt för mig. Dock är jag rädd att det enda lilla som kunde ha varit ett grav. symtom är borta.... Kanske bara var något dåligt jag åt i helgen....hihih så har jag gått omkring och fått upp hoppet om att jag ska vara på smällen.... : ) Det krävs inte mycket....

Jag tror jag ska tjuvtesta på lördag (istället för söndag) Är det negativt IGEN, så har jag hela lördagen och söndagen att sörja, så jag slipper ta ledigt från jobbet igen. Dock har jag en kompis på besök i storstaden i helgen och om det blir negativt kommer jag inte orka träffa någon.... Hm.....vet inte vad jag ska göra...kanske inte ens vågar testa....

Idag har det kännts helt kört, inget hopp alls om att någonsin få uppleva ett plus, första hjärtslagen, första sparken, att någonsin få uppleva den där känslan av att få en slemmig liten sak på mitt bröst.....att få stå i blåst och regn och titta på en fotbollsmatch, att bli föräldrer....

4 kommentarer:

  1. Var lite mer bestämd och be att få kolla upp det där. Överstimulering är inte att leka med. Själv blev jag inlagd i två dagar på lasarettet bara för att jag låg på gränsen till överstimulering. OM jag hade blivit gravid så hade jag blivit överstimulerad, det var därför de höll mig kvar för att se åt vilket håll det gick.

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Hittade hit via Pi's blogg.
    Jag ruvar också men är bara på ruvardag 12. Vad häftigt att du redan är på 15 =) Så långt har jag aldrig fått ruva. Börjar alltid blöda på dag 10 eller 11.

    Är det första gången du gör IVF?
    Håller tummarna för dig!!!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Pi - svullnaden är så gott som borta nu och inga andra symtom så var nog ingen överstimulering.

    Plusresan - det är vårt andra IVF, vår andra helvetesresa....är så trött på detta nu. Min första började jag inte blöda fören på ruvdag 18, då jag slutade med vagiatorerna, dem fördröjer min mens. (sen har jag lång menscyckel) Hur många har du gjort, är det ditt första?

    Jag håller tummarna för oss, tycker vi är lika värda som andra att lyckas

    Tack för era kommentarer, dem värmer!

    SvaraRadera
  4. Det är mitt 3:e försök och misslyckades ganska precis....

    SvaraRadera