tisdag 1 december 2009

Ett hjärta....

Att ett hjärta kan frambringa så många känslor.... Ett pytte pytte litet blinkande på en skärm kan göra att hela ens hjärta värker av lycka....

Jag har varit helt lugn idag och det har skrämt mig lite. Jag trodde jag skulle vara mera nervös. Sen satt jag och H i väntrummet och dagen vi så länge väntat på var här. Vi har inte bara väntat i 3 veckor, utan i drygt två år.... Mr H. såg att jag började bli nervös och sa att om det inte skulle visa något så har vi iallafall lyckats med att få ett plus. Det har aldrig hänt innan.

Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, jag vet inte hur jag skulle orka om det inte visade något. Jag lutade mig mot min underbara H och vi höll varandras händer så hårt.

Snart var det vi, nerverna höll på att sprängas i tusen bitar.... Sen låg jag där, mer nervös än så har jag troligen inte varit. Inte som jag kan komma på nu iallafall. Först visade han den där säcken....sen såg vi det, det lilla lilla blinkande på skärmen som var hjärtat. Jag tittade på H och en tår föll.

Idag är jag lycklig. Idag är jag bara lycklig. Inte orolig, inte ens lite orolig. Idag är jag bara lycklig! :)

3 kommentarer:

  1. GRATTIS! Så fantastiskt! Jag har själv fantiserat om hur det skulle vara att få uppleva det du gjort, men jag kan inte föreställa mig hur det känns. Njut!

    SvaraRadera
  2. =) Vad härligt att läsa om det här. Förstår att det måste kännas underbart och overkligt. Njut nu! Allt vad ni kan!

    Så lever vi andra barnlösa genom er ett tag ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer. Det var helt underbart och jag hoppas så att det ska gå hela vägen nu.

    Jag håller tummarna så hårt för att ni kommer få uppleva något liknande någon dag. Det var fantastiskt och jag tycker verkligen vi alla är värda att få uppleva det.

    En stor kram på er!

    SvaraRadera