fredag 11 december 2009

VUL stämmer inte med vad det ska vara!!!! Hjälp!

Nu är jag super nervös, jag som hade lugnat ner mig så mycket och börjat tro att allt skulle bli bra.

När man har gjort IVF så vet man ju exakt när det lilla pyret blev till. Är det då inte konstigt att veckorna inte stämmer när man gör VUL?

Jag gjorde ju VUL för några veckor sedan och var enligt min uträckning i vecka 8+1. Min läkare mätte dock bara till 7+4. Men han såg inte så orolig ut utan sa att det var svårt att få exakt längd nu, så det kunde diffa på en vecka eller så...

Men sen gjorde vi även ett VUL på lördagen samma vecka då jag fick blödningen. Enligt mig skulle jag då vara i 8+5, men läkaren där mätte bara till 8.

Vid första VUL var pyret alltså 4 dagar för litet och vid andra VUL var det 5 dagar för litet.

Jag oroade mig lite, men då ingen av de två läkarna som gjorde VUL verkade så berörda så tänkte jag att det kanske inte var något fel ändå.

Nu satt jag dock och läste en annan blogg jag brukar följa om en tjej som blev gravid via IVF. När hon gjorde sitt första VUL så mätte dem deras pyre till 6 veckor istället för 7, som hon hade räknat fram. Detta oroade doktorn. Så han mätte lite till och fick då exakt 7 veckor, som det skulle vara.

Om han blev orolig, tänkt om det inte alls står så bra till med vår graviditet trots allt.....åh vad jag är rädd nu! : (

2 kommentarer:

  1. Hoppas att allt är som det ska! Om jag vore du så skulle jag ringa och fråga för att slippa gå och grubbla.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Fru barnlös. Jag ska nog ringa på måndag. Kram på dig

    SvaraRadera