fredag 11 december 2009

Första gruppmöte

Vi var på ett första gruppmöte igår. Där var tre andra par och en barnmorska som talade om vad som kommer hända under dessa 9 månader. Jag hade ingen anning om att ett par som blir gravid helt utan "problem" BARA går på ett enda ultraljud under hela graviditeten. Jag skulle vilja gå en gång i veckan för att se att allt ser bra ut.

Jag kommer ha problem med att börja berätta. När jag inte var gravid, var det att bestätta som jag såg mest fram emot. Men nu är jag bara rädd....vet egentligen inte för vad. Att jag ska berätta och att allt går fel sen. Men nu har jag ju samma chanser som alla andra "vanliga" människor....

Jag kan inte förstå att turen har vänt...att vi är gravida och att det ändå har gått bra så här långt. Jag kan inte ta in att jag väntar barn. Jag förstår inte att vi kan stå med vårt egna lilla knyte i famnen i juli. Men det gör inget tycker jag, jag kommer nog förstå tids nog :)

Den 5te januari har vi inskrivningen och den 8de ultraljud. Fyra veckor kvar idag till ultraljudet :) Det börjar hända lite nu :)

2 kommentarer:

  1. Jag blev gravid "på vanligt sätt" och berättade för mina föräldrar tidigt. Min bästa kompis fick veta efter v. 12 och ingen annan före vi varit på rutin-UL i v. 18.

    Jag ville hålla det privat för det var så omvälvande för mig att jag inte ville prata med någon om det. Det räckte att tänka på det och prata om det med min man. Välj det alternativ som känns ok för er!

    SvaraRadera
  2. Nori, tack så mycket. Ja, jag skulle nog vilja göra så med. Men min sambo vill berätta för alla typ nu : ) Vi får väll se om jag kan kompromisa fram något : ) Jag håller bara tummarna att det går så långt och så bra, att allt löser sig. Kram

    SvaraRadera