söndag 20 december 2009

Katrin Zytomierska....

Jag förstår att denna fruktansvärda brud bara vill provosera för det är så hon gör sig ett namn. Hon häver ur sig idiotiska saker bara för att hon vet att det är känsliga ämnen och hon kommer såra någon. Sen säger hon;

"...jag har sårat folk från första dagen. Det är inte så att jag bryr mig. Jag gör verkligen inte det....."

...bara för att göra folk ännu mera upprörda. Hon lyckas absolut med mig. Jag har aldrig lyssnat speciellt mycket på henne. Jag har hört henne på radio någon gång, men då har jag bara tyckt hon är "egen". Men nu läste jag artikeln om henne i Aftonbladet den 19de december.....

Hon berör ett ämne som vi har slagits mot i flera år nu. Ett ämne som har inneburit blod svett och tårar... så mycket fysisk smärta och framförallt psykiskt. Så mycket ovisshet och så mycket längtan.

Jag brukar tycka människor som inte går mainstream är ganska coola, jag brukar iallafall inte störa mig på dem. Men när Katrin Zytomierska säger;

"Det finns ju inget lättare än att skaffa barn. Det har med personlighet och inställning att göra. Samma med missfall..........Det mesta här i livet, typ utbrändhet, sjukdomar eller hupokondri, handlar väldigt mycket om vad man har för inställning. Hur mycket man oroar sig, stressar, hur mycket man låter sig påverkas av yttre faktorer."


Den här helt ointelligenta bruden menar alltså att under de åren jag och min sambo har kämpat för att få ett litet kärleksbarn, alla tårarna som har fällts, all smärta i hjärtat... Det har varit mitt eget fel? det har varit fel på min personlighet och inställning?

Jag vet att hon bara vill provosera och hon lyckas riktigt bra den här gången! Varför vi och inte hon? På frågan -Du gillar inte barn, varför ska du ha barn? svarar hon;

"Bra fråga, det är faktiskt helt sant. Jag borde egentligen inte skaffa barn. Men jag tror på ödet och blev gravid på en "säker" period så då var det väll menat. Jag vet inte hur jag kommer bli som mamma för jag är verkligen inte road av barn."

Jag känner mig egentligen dum nu för att jag överhuvudtaget kommenterar hennes artikel. För det är så hon har blivit stor. Men jag tänker på alla de människor jag har "lärt känna" på forumet villhabarn.com, under tiden vi kämpade. Alla de människor som man har delat det mest sårbara man har haft med. Alla de fina människor som älskar sin sambo/man och allt de vill är att få ett kärleksbarn tillsammans.

Alla de gånger jag själv har skrivit på forumet efter ännu ett misslyckat försök, när tårarna rinner ner för kinderna. Alla de gånger jag har läst om smärtan efter att någon annan där har misslyckats ännu en gång....

Jag vet att Katrin Zytomierska kommer fortsätta häva ur sig idiotiska saker, som hon inte har någon koll på, bara för att höras och få reaktioner. Jag kommer i alla fall inte läsa mera om Katrin Zytomierska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar