måndag 1 februari 2010

Drygt en månad efter MA...

Idag är det drygt en månad sedan jag fick MA. Om det gått som jag hade velat hade jag varit lite rund om magen nu... Men det gjorde det inte.

Jag längtar tills jag får sätta igång med behandling igen. Men det dröjer nog runt två veckor innan mensen kommer. Så jag fortsätta vänta....

Men samtidigt mår jag mycket bättre nu. Bättre än när jag är mitt uppe i behandling. Jag vet inte varför.....men jag tänker inte barnlös varje dag, hjärtat gör inte ont varje dag längre. Jag kan gå på IKEA utan att bli ledsen över att det kryllar av barn, barnvagnar och stora magar. Jag kan t.o.m gå förbi barnavdelningen utan att det känns som en liten del av mitt hjärta går sönder.

Jag tror jag mår bättre nu för att jag faktiskt har kunnat plussa. Nu vet jag att jag faktiskt kan bli gravid. Innan var oron extremt stor över att jag aldrig skulle kunna få det där magiska plusset på stickan....

3 kommentarer:

  1. Du har rätt. Jag tycker att det är viktigt att man KAN bli gravid. Det ska gå hela vägen för dig nästa gång :-)!!
    Jag tänkte testa på lördag (en dag innan testdagen), tidigare vågar jag inte...

    SvaraRadera
  2. Att man kan få ett plus ger nytt hopp!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra att du mår bättre. Tycker också att det här med att få plus ger hopp, det kommer säkert att gå vägen nästa gång!

    SvaraRadera