onsdag 24 februari 2010

Äggplock

Igår var det äggplock. Då kom jag ihåg varför jag tidigare fasat så mycket för den dagen. Så mycket smärta. När jag kom hem kändes det som jag hade gått 18 ronder mot någon mycket bättre än mig. Jag kände mig blåslagen, mörbultad, helt borta. Jag kunde knappt röra mig.

13 ägg blev det. Tycker det är svårt att avgöra om det är ett bra resultat. Det vet jag först när jag får reda på om någon/några blivit befruktade. Om inga befruktas är det ju ett helt uselt resultat. Men jag tror på att det finns något litet guldägg bland dessa 13.

Första gången fick vi ett ägg. Då var vi riktigt nervösa.
Andra gången fick vi ut sex ägg. Då slappnade vi helt av. Om vi kunde få ett ägg att befruktas kan det ju inte vara några problem med sex stycken tänkte vi. Endast ett av dessa sex, var tillräckligt bra för att befruktas. Så man vet aldrig.... Men som sagt vi är hoppfulla : )

Jag är ledig idag också. Egentligen skulle jag kunna jobba. Men då alla är på denna säljdagen och alla tror att jag är sjuk, så passar jag på att vara hemma och ta det lugnt. Det kommer bli så mycket frågor annars. Men jag har så svårt för att slappna av. Har så svårt att vara ledig när jag vet att alla andra jobbar och jag ändå är tillräckligt pigg för att kunna jobba. Men idag ska jag försöka, jag ska krypa ner i sängen igen och sätta på lite criminal mind avsnitt och bara slappna av..... Ska försöka...

6 kommentarer:

  1. Grattis till ett jättefint resultat! =)
    Nu håller jag tummarna för att ALLA äggen ska bli befruktade!

    Gör ni ICSI på äggen förresten?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. WoW! Jag tycker det låter som ett super resultat ;) Måste ju vara goda chanser att många av dem befruktas *hoppas hoppas*
    Det är denna väntan som är värst tycker jag... mellan äggplockning och ET. Hoppas det går fort och att du får tillbaka ett perfekt embryo !
    Kram M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Jättebra resultat! Vi fick bara ut sju förra gången. Ju fler desto större chans, så måste det ju bara vara! Får ni reda på idag hur många som befruktats?

    Stanna hemma och ta det lugnt så länge du behöver!!

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer! :)

    Joanna - Nej, vi gör inte ICSI.

    M - ja, jag hoppas också att allt går bra och att jag får ett helt perfekt enbryo att sätta tillbaka och som sedan vill stanna där nio månader.

    Pi - jag sitter i telefonkö nu för att kolla hur det har gått : )

    SvaraRadera
  5. Vilken bra skörd, grattis!
    Hoppas det blir långtidsodling, så minst fem befruktade, hoppas jag på.Helst fler : )

    Nu vill jag veta resultatet, vill vi nog alla

    Håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej hej!!!
    Är det ET idag som gäller?
    Håller tummarna stenhårt! =)
    KRAM

    SvaraRadera