torsdag 11 februari 2010

Äntligen! :)

Mensen är här! :) Har nog aldrig tidigare blivit så glad för att få den. Ett stort leende spred sig över mina läppar.....

Imorgon börjar jag med sprutorna. Ska bli så spännande, då jag ska använda helt andra mediciner denna gången. Jag har innan bara använt Puregon. Men nu ska jag använda Gonol F och Menopur. Så det är ingen spruta jag kan ta på en toalett i en sunkig bar längre... Här ska blandas ordentligt och ärligt talat är jag SKIT nervös. Jag kommer inte alls ihåg allt hon visade mig när jag var där för snart en månad sedan...

Men jag hoppas det gör susen med fler mogna fina ägg. Men visst är jag även lite nervös över att det inte alls ska passa mig. Puregon har inte gett många ägg alls för mig. Men däremot har jag alltid fått ett ägg befruktat och återfört. Det är ju kvaliten och inte kvantitetn som räknas....

Men jag håller tummarna denna gången. Jag vill bli så där gravidlycklig igen :)

8 kommentarer:

  1. Vad kul att du får börja med sprutorna imorgon. Det ska gå jättebra!
    Första gången använde jag också Puregon, resultatet blev så dåligt att vi inte ens fick fram något embryo, men andra gången blev det Menopur och det blev 9 jättefina embryo!!
    Jag tror att din kropp ska också reagera bättre på Menopur. Jag håller tummarna mycket för dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag har heller aldrig kört med Menopur utan bara Puregon. Funkade bra första tre gångerna men de senaste två inte så bra. Om vi hade kört en gång till (vilket vi INTE kommer att göra) så skulle jag nog frågat efter Menopur.

    Lycka till med blandandet!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa så roligt för dig!
    Blir nästan lite avundsjuk;) JAG VILL OCKSÅ HA MIN MENS!!
    Hur länge tar man dom sprutorna?
    Så roligt!!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att få komma igång. Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  5. Grattis till mensen! Jag väntar också på min mens efter missfall. Hur länge tog det för din att komma tillbaka? Kör ni igång på första mensen med nytt försök eller har du haft mens emellan också?

    Annika

    SvaraRadera
  6. Hej alla goa tjejer! Ja, det ska bli sååå spännande att sätta igång.

    Anna - jag vet inte riktigt. Jag brukar spruta mellan 2-3veckor ungefär...

    Anonym - Jag fick mitt MA den 29de dec. Därefter blödde jag ungefär i en vecka. Därefter slutade det i nästan helt (lite rosa kvar på pappret) i ungefär 4dagar. Efter dessa 4 dagar fick jag blödning igen i ungefär 5dagar. Jag vet inte om detta var en del av missfallet eller om det var min mens som kom. Ungefär 2,5veckor efter det så var jag på undersökning och då såg de att allt såg bra ut igen och att jag skulle få ägglossning snart. Ungefär ytterligare 2,5veckor efter det kom mensen.

    Så mitt svar är; jag vet inte om det är första eller andra mensen : ) Långt svar....: )

    SvaraRadera
  7. Hjälp vad jag kände igen mig i ditt inlägg om ett kundevent där alla diskuterar barn. Jag var på en chefskurs för några veckor sedan och ALLA presenterar sig med hur många barn de har och hur gamla deras barn är och sen är det diskussioner diskussioner om dagisplats, lämning och hämtning, separationsångest när man lämnar bort barnet och det ena med det tredje. Skulle så gärna vilja tillhöra den gruppen också ju!

    Lycka till med sprutorna och IVFet, jag börjar med spray för första gången i slutet på februari

    SvaraRadera
  8. Nu är ni igång! Skönt! Det är en lustig värld i den här IVF svängen. Du längtar efter din mens. Jag skyr den som pesten (just nu i alla fall)...

    Lycka till med Menopur. Jag brukar resonera som så att det är alltid bra att prova nåt nytt för då kan det alltid funka bättre!

    Kramar

    SvaraRadera