söndag 7 mars 2010

Skidor?

Jag har testdag den 16de. Den 18de ska vi till sälen med jobbet.

Om jag mot förmodan testar negativt tycker jag det är ett ganska bra sätt att försöka ha lite kul.

Om jag testar positivt så vet jag inte hur jag ska göra. Kan man riskera missfall genom att ramla i backarna? Jag är absolut ingen erfaren åkare. Brukar åka röda backar och ramlar lite då och då.... Vågar man riskera efter 3 IVF'er?

Jag kan inte dricka och inte bada bubbelpool. Jag sörjer inte något av det om jag skulle vara gravid. Men frågan är om jag verkligen ska med då.

Det stora problemet är att jag måste bestämma mig på måndag.

Så frågan är om jag ska gå in med inställningen att jag plussar och tacka nej. Eller om jag ska gå in med inställningen att jag testar negativt och tacka ja......

6 kommentarer:

  1. Kan du inte göra så att du siktar på att åka och sedan blir "sjuk" om det är så att du plussar? Jag tänker bara att det kan bli så att du bestämmer dig för att inte åka, och sen kanske du inte får något plus och att du då ångrar att du inte åkte. Det är ju skönt att få något annat att tänka på och kollegorna lär ju prata om resan länge, dumt att missa den om du inte behöver det.

    SvaraRadera
  2. Håller med Popcorn79, om det inte är så att det blir en kostnad för dig eller att någon annan skulle ta din plats om du tackar nej i tid så kanske det kan vara ett alternativ.

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på det alternativet. Är bara det att jag var "sjuk" vid vår konferens då jag gjorde äggplock. Mina kollegor kommer ju börja undra. Funderar på om jag ska säga sanningen till min chef. Men är orolig för att han;

    1. tycker jag är jätte jobbig och inte sköter mitt jobb. (det kommer ju vara till viss del konferens i sälen också)

    Eller

    2. Menar att jag visst kan följa med om jag plussat och att jag inte behöver åka skidor etc. (men det skulle också bli så sjukt mkt frågor från kollegorna. Och dricker jag sen inte kommer alla anta att jag är gravid och om det sen går åt skogen blir det jätte jobbigt)

    Det bästa för att slippa jobbiga frågor är egentligen bara att tacka nej. Men som sagt, kollegorna kommer prata om detta länge och om jag får negativt så kommer jag nog ångra mig....

    SvaraRadera
  4. Usch, vilket svårt dilemma!
    Jag skulle nog tackat ja. Plussar du sen, kan du ju ta ställning till om du ska sjukskriva dig eller följa med utan att åka skidor.

    SvaraRadera
  5. Man kan ju alltid följa med men "gjort illa foten/knät/vaden och äta värktabletter". Funkar som ursäkt både för skidåkning och alkoholdrickande. Gäller bara att komma ihåg att halta lite....

    SvaraRadera
  6. Men det är klart att du ska åka! Jag har åkt skidor en massa sen jag plussade och jag lovar att det inte trillar ut! Dessutom kommer du få annat att tänka på för jag lovar, att hur långsamt tiden än går nu, den kommer gå ännu långsammare mellan plus och vecka 12:)

    SvaraRadera