onsdag 3 mars 2010

Ruvdag 5

Denna väntar, denna längtan

Det här gången går ruvningen saktare än någonsin.... Dag 5 bara, känns som det redan gått 18dagar. Inga större känningar idag, men antar att pyret antingen har fastnat eller är borta. Jag antingen är gravid eller inte gravid....

Min vän börjar oroa sig för förlossningen.
Jag oroar mig för att inte bli gravid, aldrig få uppleva oron över förlossningen.

Jag längtar så efter att få ett plus, jag längtar så hjärtat blöder efter att få känna sparkarna mot min hand när jag lägger den över min växande mage. Jag längtar efter förlossningen, att få känna lukten av ett nytt liv på mitt bröst. Jag längtar efter små fotsteg i vårt hem, jag längtar efter att stå i regnet helt genomblött tillsammans med andra föräldrar och titta på när vårt mirakel spelar fotboll.....

4 kommentarer:

  1. Förlossning känns hur långt bort som helst. Som någonting man kanske kan få uppleva i nästa liv och man har tur.

    SvaraRadera
  2. Önskar att vi alla en dag får uppleva ett nyfött barn vid vårt bröst, håller alla tummar och tår jag kan för att det är din tur den här gången. Kramar

    SvaraRadera
  3. Du har en gripande blogg. Fick själv MA 4 dec då skulle vi varit i vecka 11 men troligtvis så dog bebisen kring vecka 6. Fick som du att jag svimma av blodförlust, blev ambulans och blodtransfusioner. När jag kom hem från sjukhuset fick vi höra att min mans bästa vän väntade barn i samma vecka som vi. Att se hennes mage påminde och gjorde hemskt ont. Nu lever jag med rädslan att det ska upprepa sig.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen obeskrivligt. Ibland känns det fortfarande overkligt. Men helt fantastiskt!
    Hoppas verkligen ert lilla ägg boar in sig ordentligt nu så det blir en finfin julklapp innan året är slut ♥

    SvaraRadera