söndag 14 mars 2010

Så ont....

Dessa misslyckade försök tar på mitt självförtroende, på min självkänsla....

Jag gräver ner mig i ett hål där jag känner mig ensam, liten och rädd. Det mesta får min sambo ta, det jag inte behåller för mig själv. Hur okvinnlig jag känner mig, så värdelös jag känner mig för att jag inte kan ge min älskade sambo ett barn. Jag vet att han inte har så bråttom. Men det handlar inte om tiden, det handlar om känslan om att det inte går. Om att det är så svårt och att det kanske alltid bara kommer bli en dröm......

Utan att vara kvinna, tror jag inte man kan förstå den känslan. Men det har grävts sig djupt in i mig nu och tär på mig. Den får mig att gråta om kvällen i min ensamhet. Jag tycker synd om mig själv, jag vet det. Tårarna trillar på min kind och jag undrar om mr. H just i denna stund skrattar tillsammans med en annan vacker kvinna som skulle vara mycket bättre än mig, så mkt kvinnligare.

Han har varit jätte snäll mot mig och förklarat för mig att han inte kommer lämna mig. Han har inte gjort något fel. Det är bara blodet som rinner nu, den fysiska smärtan som får mig att krypa ihop i fosterställning i sängen, ännu ett minus på stickan, smärtan över att ha misslyckats igen, se drömmen krossas ännu en gång. Det är det som får mig att tycka synd mig själv och tänka dessa tankar. Jag hatar det!!!, jag hatar att må så här, tänka dessa tankar, vältra mig i självömkan. Det finns de som har det värre än mig. Som får värre besked.

Jag vill bara vara stark, kunna klara mig igenom detta utan att må så här......

4 kommentarer:

  1. Du sätter ord på precis det jag känner just nu!
    Att man känner sig så fruktansvärt värdelös som kvinna ! Det är ju hemskt att känna så. Och man mår otroligt dåligt över att sambon oxå mår dåligt pågrund av mig... Ändå har han ingen brådska... utan det är snarare jag som har tids paniken. Tanken om han kommer vilja ha nån annan i slutändan har slagit även mig... En glad fertil kvinna... Usch nu kanske jag gjorde dig ännu mer deppig, det va inte meningen! Men jag vill bara att du ska veta att dina tankar sitter även i mitt hjärta !
    Kram M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Kunde inte sagt det bättre själv, och jag lider med dig för jag vet hur ont det gör. Men du är stark!

    SvaraRadera
  3. Klart du måste få sörja. Man kan inte alltid tänka på att det finns andra som har det värre. Tillåt dig att sörja.

    Kram

    SvaraRadera
  4. JAG tror på dig! Just nu när du inte har ork själv och bara gräver djupare och djupare i det där svarta hålet, så sitter jag här och tror på dig. Jag VET att du kommer att klara det, jag VET att du kommer att kämpa. Och under tiden du samlar kraft och till slut orkar dig tillbaka så är vi många som finns här för dig och stöttar, håller tummar och tror på att det ska lyckas till slut.

    Jag vet att det inte är mycket till hjälp just nu, men jag TROR på er!

    Kram

    SvaraRadera