fredag 30 oktober 2009

Ruvdag 9

Mensvärken kommer och går, inte alls lika mycket som igår. Har inte heller längre så ont i brösten.... Men jag har inte så mycket förhoppningar denna gång, när molvärken väl sätter igång känns det som mensen kommer när som.

Vi fick iallafall ett kul besked idag, har inte fått så många på sista tiden. Vi kommer få en liten vovve! :) Andra helgen i december hämtar vi den. Vi är såååå glada över detta, både jag och min fina sambo. Det ska bli så underbart.

Jag vet att vissa tycker att vi har nog med grejer ändå, men jag bryr mig inte. Ibland måste man unna sig något man mår bra av och efter alla motgångar vi har haft så är vi jätte glad över detta!

6 kommentarer:

  1. Grattis till vovven! ni har något underbart framför er.
    Att brösten slutar ömma är för att ÄP-sprutan innehåller grav.hormon så man får symptom som släpper efter 9-12 dagar efter ÄP.
    Lycka till med ruvningen, usch vet vad du går igenom.
    Håller tummar och tassar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Dessa små kommentarer betyder så mycket för mig! En extra tumme som hålls kanske gör under :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till vovven! Jag är själv inne på min andra Berner, och de är fantastiska! Spralliga och glada ute och lugna och goa inne (i alla fall efter två års ålder när värsta sprittet i benen har försvunnit :-). Tips! Lägg mycket tid på att springa ut med hunden första dygnen, då blir de rumsrena fort. Min senaste misslyckats bara ett par gånger och sen var det klart. Ja, fast då gick jag också ut 17 gånger med henne första natten och 13 andra natten, sen blev det typ 4 och efter det sov hon mest hela nätterna.

    Jag håller tummarna för att det också ska bli ett barn i familjen under nästa år!

    SvaraRadera
  4. Hej Pi!

    Tack för ditt inlägg och ditt tips! Du skriver att du gick ut med den 17 gånger första natten. Gick du ut med den så fort den vaknade till då?

    Jag ser så mycket fram emot vår lilla nya familjemedlem! :) Hoppas även så mycket att det blir en graviditet nu också!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, vi gick ut med henne varje gång hon vaknade. Det var ju jäkligt slitigt ett par nätter men sen så väckte hon oss faktiskt själv när hon ville gå ut. Hon fattade det rätt snabbt.

    Ett annat tips, Berner Sennen-valpar är väldigt gulliga, mjuka, ulliga, luktar gott OCH vill gärna ligga i sängen. Det är nästan omöjligt att stå emot de bruna ögonen men om man vill undvika framtida hår och grus fulla sängen så gör man bäst i att mota ner lilla gullegrisen direkt :-)

    Lycka till! När får ni valpen?

    SvaraRadera
  6. Första helgen i december.... :) Jag längtar så mycket!

    Ja, vi har redan tagit beslutet om att han inte ska få sova i sängen. Men jag vet att det kommer bli svårt.....:)

    Har du några förslag på bra försäkringar? Håller på att titta på det nu. Det är det och namn som vi diskuterar hemma nu :)

    Kram

    SvaraRadera