torsdag 29 oktober 2009

Ruvdag 8

Tio dagar kvar till dagen D....

Igår, ruvdag 7, hade jag molvärk i magen hela förmiddag och en bit efter lunch, sen försvann det på eftermiddagen... Tyvärr var det inte den typen av molvärk som dem som plussar pratar om, den som kommer och går. Den här höll i sig konstant... : (

Idag, ruvdag 8, har jag ännu inte fått någon nämnvärd magont. Jag håller tummarna för att det inte ska komma något. Att det lilla "pyret" känner för att stanna kvar den här gången....

Vi har bestämt oss för att skaffa en liten hund, en Berner Sennen, så så värst liten vet jag inte om den är. :)

Vi har varit i kontakt med 3 olika kennlar, två stycken i Piteå och 1st i Örebro. Det kändes som att vi borde ha en chans då. I måndags ringde den ena i Piteå och hade bara fått tre valpar, ingen till oss. I går ringde dem i Örebro dem hade bara fått en valp, ingen till oss.

Den känns som vår vanliga otur.....jag och min sambo bara tittade på varandra och skakade på huvudet, vi blir knappt förvånade längre...

Nu ligger hoppet till den andra kennels i Piteå. Dem ska valpa i slutet av denna veckan eller i början av nästa vecka.

Vi hoppas...hopppas så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar