måndag 26 oktober 2009

JAG VILL OCKSÅ!!!

Nu känner jag min barnsligt avundsjuk.... jag vill också bli gravid, varför kan inte jag!!! Jag vill också se det där plusset sakta träda fram på den där stickan, jag vill också bli illamående, känna magen växa, känna små sparkar. Prata förlossning, barnvagn och barnsäng.... JAG VILL OCKSÅ : (

Men jag vet att det inte har någon betydelse, jag kan vara hur avundsjuk som helst....det kommer inte hjälpa. Tyvärr funkar det inte som när man var liten och kunde lägga sig ner på golvet och skrika och klaga på att allt var orättvist. Nu kan inte mamma eller pappa eller någon annan fixa problemet och få det att inte göra ont.

Jag har så svårt för att hitta inspiration till det vardagliga, allt känns så meningslöst. Vad är meningen med att stressa på jobbet? Vad är meningen med att städa? Vad är meningen med att träna.... Hur f-n ska jag kunna hitta mening i såna meningslösa saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar