onsdag 14 oktober 2009

attlangta

attlangta....idag när jag steg in på akademiska sjukhuset i uppsala så möttes jag av en pappa som höll i en liten bebis som alldeles nyligen anlänt till denna värld. Det var så vackert och jag längtade... Minnena drogs till när min minsta lillebror föddes, vilken märklig och alldeles underbar känsla det var att vara där på sjukhuset. Jag kan inte riktigt beskriva känslan, det var så längre sedan. Men den kom över mig så snabbt när ytterdörrarna öppnades och jag välkommnades av detta lilla pyre. Min lilla värld stannade upp i några sekunder och jag blev varm inombords.

I verkligheten slängde jag en snabb blick och svängde snabbt av till vänster. Gick med snabba steg några hudra meter, svängde ytterligare en gång till vänster, steg in i hissen och tryckte på knapp 5 - REPRODUKTIONSCENTRUM. Jag tittade med längtanfulla ögon på dem andra våningarna.....ditt vi får gå när något vill fastna i mig.

Undersökningen gick mer positivt än negativt. Vi behövde inte avbryta...pust...inte ännu iallafall... Slemhinnan såg bra ut, däremot hade jag inte fått tillräcckligt många och stora äggblåsor som dem hade förväntat sig. Jag ska höja dossen ett snäpp och sen fick jag ta ett blodprov, som jag får svar på imorgon om det ser bra ut eller inte. Vad dem ser har jag ingen aning om, och vad som kan vara bra eller dåligt har jag ingen anning om... men jag e nervös... :)

Imorgon är jag i Göteborg på konferens och är tillbaka till sthlm fredag em. Imorgon eftermiddag får jag reda på resultatet av blodprovet och därefter vet dem om dem vill träffa mig igen och villken dag. Det blir antingen fredag eller måndag...

Ännu ett problem att lösa.... Då måste jag komma på en ursäkt för att åka hem på torsdagen istället....

Men jag är glad idag! Jag är fortfarnade med i matchen! :)

3 kommentarer:

  1. Blodprovet är för att visa att hormonet som produserar äggblåsorna är på en bra nivå.
    Varför inte vara ärlig mot din chef och åka hem ,dina kollegor får tro att du blev sjuk? Har inte följt denna blogg så länge så du kanske redan pratat med chefen om det.
    lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym och tack för din kommentar.

    Min cehf är inget chefmaterial och jag kan absolut inte tänka mig att säga något till honom. Jag har inte den relationen med honom att jag kan berätta något som privat som detta för honom.

    Jag borde kunna, jag vet. Men du skulle förstå om du träffat honom.

    Kram och tack!

    SvaraRadera
  3. Usch va jobbigt, med en sån chef.
    Hoppas att det går bra för dig/er denna gång och nu följer jag med framöver.
    Kram

    SvaraRadera