måndag 26 oktober 2009

Idag är allt ett kaos, jag vet inte hur länge till jag orkar....

Ibland vet jag inte alls hur jag ska orka.... Idag är en sådan dag....

Det känns som jag, vi, inte gör annat än kämpar. Med allt.... Känns som det aldrig tar slut och jag börjar känna att det tar på krafterna nu.

Jag har alltid trott att vårt förhållande är så starkt att det aldrig kommer påverkas, men det gör det. Det påverkas jätte mycket och jag vet inte hur jag ska kunna lösa det.

Min sambo, vi kan kalla honom Mr H. hade eget företag för inte så länge sedan och där blev han blåst av en kollega som gjorde olagliga affärer och stal pengar från företaget. Konkurrs blev ett faktum och nu hänger allt detta över oss. Större skulder än vi behöver nu, den ständiga stressen, brev som vi inte vill ha i brevnedkastet, pengar, advokater, kronofogden, solidariskt ansvar....listan är längre än vi orkar.

Mr H's älskade mamma har länge kämpat mot cancer. Strax innan sommaren gjorde hon en lyckad operation där dem fick bort allt. Hon gjorde en sista cellgiftsbehandligt som skulle ta bort det dem eventuellt missat.... Hon gick på en rutinkontroll för några veckor sedan, allt var tillbaka.....

Mr H förlorade sin pappa när han fortfarande var bebis, mamma är hans allt nu.

Mitt i allt detta försöker vi skaffa barn. Ibland känns det helt stört, vad f-n håller vi på med?! Men vi började med detta långt innan resten av våra liv också gick sönder. Vi vill detta så mycket och hur kan vi lägga det på hyllan nu?

Jag är på Ruvdag 5 och jag börjar känna molvärk i nedre delen av magen... Precis som jag gjorde sist.... och det var inte bra, då blev det minus.

Idag är allt ett kaos, jag vet inte hur länge till jag orkar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar