torsdag 24 september 2009

Första steget inför andra försöket

Vi hade vårt möte med uppsala akademiska sjukhus igår. Ett möte där vi skulle gå igenom hur och när om vårt andra IVF försök.

Det gick inte riktigt som vi väntat.
En läkare som stapplade sig fram på svenska.... Jag förstod hälften av vad hon sa. Hon hade ingen aning om vilka vi var eller vad vårt problem var, så vi fick ta hela vår histora igen.

Sen frågar jag om vi ska ta den långa versionen och spreja denna gång. Då svarar hon;

- Ja, vill du spruta kan du få göra det. Det är upp till dig.

Jag tappade hakan, skojar hon med mig. Tror hon att jag tycker det är kul att proppa min kropp full med hormoner, att jag hellre håller på i två månader än en?

Jag försökte förklara för henne att självklart vill jag bli gravid så snart som möjligt. Men om hon säger att jag har större chanser om jag sprejar, så gör jag ju självklart det. Jag kan tyvärr inte detta, så jag förlitar mig på att hon kan hjälpa mig i dessa frågor.

Hur kan hon lägga över detta beslut på mig?!

Hon avslutade med att säga att jag får göra som jag vill. Men hon skulle nog vilja göra den korta versionen en gång till.

Så det blir den korta nu, men jag känner mig inte alls trygg i detta. Kändes som hon inte brydde sig det minsta om hur det går för oss.....

2 kommentarer:

  1. Älskade dotter. Förlåt, jag hade ingen anning om er situation. Om jag bara visste hur!!!! så skulle jag självklart hjälpa ER!!! En liten människa är ett underverk och jag är helt övertygad om att under kan ske. Det finns en högre makt vare sej du vill eller kan tro det. Jag ska göra allt,som går att påverka att just Du/Ni kommer att få uppleva detta övernaturliga underverket. Jag lovar dej! Älskar dej mamse

    SvaraRadera
  2. Tack! Du är en underbar mamma och jag hoppas jag också kommer bli det en vacker dag! :)

    SvaraRadera